ماسک بلک و ماسک طلا چه فوایدی برای پوستمان دارند ؟

ماسک بلک و ماسک طلا چه فوایدی برای پوستمان دارند ؟

 

بدون شک داشتن پوستی سالم و شاداب آرزوی قلبی هر خانم و حتی آقای محترم و خوش ذوقی می‌باشد. با توجه به اینکه همه ما در طول روز مشغول کار و فعالیت هستیم و در معرض آلودگی شدید هوا و باکتریها قرار می‌گیریم، همچنین زمان زیادی در طول هفته برای مراجعه به مراکز زیبایی نداریم؛ بهتر است که در خانه تا جایی که می‌توانیم مراقب سلامتی و زیبایی پوست خود باشیم. ماسک‌های خانگی می‌توانند بهترین راه حل برای داشتن پوستی تمیز و صاف باشند اما درکنار آنها ماسک‌های آماده‌ای مانند بلک ماسک و ماسک طلا که امروزه هزاران طرفدار به خود اختصاص داده‌اند، به شما کمک کنند تا بتوانید خستگی و آلودگی را از پوست خود پاک و تقویت کنید. درست حدس زدید در این مقاله می‌خواهیم در مورد این دو ماسک پرفروش با هم گپ و گفتی داشته باشیم. پیشاپیش ممنونیم تا پایان این مقاله همرا ما هستید.

 

 

 

بلک ماسک چیست؟

 

ماده اصلی تشکیل دهنده بلک ماسک‌ها زغال اکیتو یا فعال می‌باشد. زغال فعال این روزها محبوبیت بسیار زیادی در سرتاسر جهان پیدا کرده است؛ چرا که قادر است به راحتی ناخالصی‌ها، باکتری‌ها و آلودگی را از پوست شما پاک کند. و پوستی تمیز و سالم را به شما هدیه دهد. اجازه بدهید در این قسمت کمی بیشتر در مورد این ماده شگفت انگیز توضیح دهیم.

 

زغال فعال موجود در ماسک سیاه چیست؟

زغال چوب فعال که کربن فعال نیز نامیده می شود، یک پودر سیاه رنگ ریز است و زمانی که آن را در معرض حرارت قرار می‌دهیم، زغال اکتیو تولید می‌شود. در واقع طی این واکنش، حرارت موجود فضاهای داخلی یا سوراخ‌های کوچکی در زغال چوب ایجاد می‌کند و آن را به شدت جذب می‌کند و می‌تواند مواد شیمیایی و سموم را به دام بیندازد و از بین ببرند.

 

بلک ماسک قاتل آلودگی و ناخالصی‌های پوستی

 

پوست شما در طول روز بارها تحت تاثیر آلودگی و باکتری‌های موجود در هوا قرار می‌گیرد که سبب می‌شود حالت کدری به خود بگیرید و احساس کنید منافذ پوستتان ازحجم این همه آلودگی مسدود شده است و پوست توان نفس کشیدن به هیج عنوان ندارد.

در این صورت چه اقدامی باید انجام دهیم؟

شاید خیلی از شما عزیزان در جواب بگویید که از اسکراب‌های پوستی استفاده می‌کنیم. این جواب تا حدودی صحیح است در واقع همه ما می‌دانیم که استفاده از اسکراب‌های پوستی حداقل 2 بار در هفته ضروری است. اما پیشنهاد پزشکان متخصص زیبایی استفاده از بلک ماسک است. چرا که این ماسک به صورت معجزه آسایی تمامی باکتری‌ها و آلودگی ها را از پوست شما پاک می‌کند. تا حدی که خود شما بلافاصله متوجه این پاکی و شادابی پوست می‌شوید.

 

بلک ماسک و خداحافظی با جوش سرسیاه

تجمع سلولهای مرده پوست و روغن و باکتری سبب بسته شدن منافذ و پدیدار شدن جوش‌های سرسیاه یا آکنه در صورت می‌شوند. همه می‌دانیم که جوش‌های سرسیاه چه بر سر پوست صورت می‌آوردند و اگر سریع به آنها رسیدگی نشود ممکن است موجب آسیب شدید پوستی شوند.

اما بیرون آوردن جوش‌های سر سیاه هم خیلی کار راحتی نیست. خوشحال باشید که بلک ماسک این کار را برای شما آسان می‌کند. هنگام استفاده از بلک ماسک با توجه به مواد تشکیل دهنده آن، پیوند شیمایی با جوش‌های سر سیاه برقرار می‌شود که موجب خارج شدن آنها از منافذ پوستی می‌شود و شما به همین آسانی از دست جوشها خلاص می‌شوید.

 

بلک ماسک و کاهش بیش از حد چربی پوست

پوست صورت به دو دلیل می‌تواند خیلی چرب شود. مورد اول این است که نوع پوست شما چرب یا مختلط باشد و نوع دوم هم به باکتری‌ها و آلودگی پیرامون شما بستگی دارد. هر دو مورد سبب به وجود آمدن جوش‌ها و آکنه‌ها در صورت می‌شود. بی شک استفاده از محلول‌های شستشو مختلف مناسب با شرایط پوست می‌تواند کمک شایانی در کاهش این چربی داشته باشد. البته یکی دیگر از راهکارهای طلایی برای کاهش بیش از حد چربی پوست استفاده از بلک ماسک می‌باشد.

 

ماسک صورت بلک سودا

 

 

 

 

 

ماسک طلا چیست؟

 

همه‌ی ما طلا را به عنوان عنصر بسیار با ارزشی می‌شناسیم. باید بگوییم که طلا برای پوست مزیت‌های زیادی دارد. از این رو امروزه بسیاری از بانوان و آقایان عزیز از ماسک طلا برای شادابی پوست خود استفاده می‌کنند. اما این ماسک پرطرفدار و البته کمی گران چه مزایایی دارد؟

 

خواص شگفت انگیز ماسک طلا

ماسک طلا قیمت بالایی نسبت به ماسکهای دیگه دارد از این رو در هنگام خرید شاید مشتری دو به شک شود که آیا واقعا نیاز است این همه هزینه کند؟ در جواب باید بگوییم بله واقعا ارزش دارد که حتی کمی بیشتر هم هزینه کنید، چرا که در کمترین زمان تاثیرات خارق العاده آن را روی پوست خود با تمام وجود احساس خواهید کرد.

– ماسک طلا و خواص ضد التهابی

شاید جالب باشد که بدانید نانو موجود در ذرات طلا، دارای خواص ضد التهابی هستند. یک مطالعه آزمایشگاهی نشان داده است که نانوذرات طلا از تولید مولکول‌هایی که باعث التهاب می‌شوند، جلوگیری می‌کند. التهاب هم یکی از عوامل بسیار موثر در بیماری‌های پوستی است. از طرف دیگری التهاب پوست برای افراد مبتلا به آکنه نیز رایج است، بنابراین طلا ممکن است برای افرادی که پوست مستعد آکنه دارند، مفید باشد.

 

– ماسک طلا و خواص آنتی اکسیدانی

نانوذرات طلا دارای خواص آنتی اکسیدانی هم هستند، که قادرند در محدود کردن تولید مولکول‌های رادیکال آزاد که می تواند به سلول های پوست آسیب برساند، مفید باشد. رادیکال‌های آزاد به DNA و پروتئین‌هایی مانند کلاژن آسیب می‌رسانند که می‌تواند منجر به پیری زودرس پوست شود. علاوه بر این، یک مطالعه علمی نشان داده است که نانوذرات طلا در ترکیب با مولکول های آنتی اکسیدانی اپی گالوکاتچین گالات (موجود در چای سبز) و آلفا لیپوئیک اسید قابلیت ترمیم زخم قوی دارند. پس ماسک طلا برای جلوگیری از پیری پوست و یا ترمیم آن بسیار مفید است.

 

– ماسک طلا و کاهش چین و چروک صورت

همان طور که گفتیم ماسک طلا خاصیت ضد پیری دارد، اگر سن بالای 25 سال دارید و چین و چروک یا خطوط ریزی در صورت شما پدید آمده است و باعث نگرانی و ناراحتی شما شده، سریع ماسک طلا را تهیه کنید چرا که می‌تواند به راحتی این خطوط و چین و چروک را کاهش دهد.

 

– ماسک طلا و شفاف سازی پوست

یکی دیگر از خواص ماسک طلا شفاف سازی بی نظیر پوست است که پس از استفاده شما به راحتی می‌توانید، آن را احساس کنید.
آیا استفاده از بلک ماسک یا ماسک طلا برای پوست خطرناک است؟

طبق تحقیقات علمی و نظریه متخصصین پوست و مو استفاده از این دو ماسک به هیچ عنوان خطرناک نمی‌باشد. بدیهی است که اگر از ماسک سیاه و یا ماسک طلا زیاد از حد استفاده شود سبب قرمزی پوست و حسایت می‌شود. پس هنگام خرید این دو ماسک یا با پزشک خود مشورت کنید و یا بروشور توضیحات آن را به دقت مطالعه فرمایید.

 

ماسک صورت طلای سودا

 

بلک ماسک بهتر است یا ماسک طلا؟

این سوال یکی از پر تکرارترین سوالات در حوزه‌ی استفاده از این دو ماسک می‌باشد. حتما با خواندن این مقاله شما هم به این نتیجه رسیده‌اید که این دو ماسک کاملا متفاوت از هم هستند و نمی‌توان آنها را با هم مقایسه کرد؛ چرا که ماسک طلا و بلک ماسک مکمل هم هستند. البته می‌توانید هر کدام را به تنهایی استفاده کنید اما این را بدانید که تاثیر دو ماسک در کنار هم غوغا به پا می‌کند.

 

طرز استفاده بلک ماسک و ماسک طلا

این دو ماسک به صورت تیوپی و کاسه‌ای موجود هستند و البته ماسک طلا به صورت ورقه‌ای هم قابل خرید می‌باشد.
– ابتدا صورت خود را با محلول شستشو خوب بشویید.
– سپس مقداری از بلک ماسک را به مدت 15 دقیقه روی پوست خود قرار دهید. سعی کنید تمام صورت شما به خصوص نواحی مانند چانه و بینی که محل تجمع جوش‌های سرسیاه است را به خوبی با ماسک بپوشانید.
– پس از 15 تا 20 دقیقه بلک ماسک خشک شده را از پوست خود جدا کنید.
– نحوه‌‌ی استفاده از ماسک طلا نیز به همین صورت می‌باشد اگر می‌خواهید این دو ماسک را در کنار هم استفاده کنید، بهتر است دو زمان متفاوت را برای آنها در نظر بگیرید و به صورت همزمان از هر دو ماسک استفاده نکنید.

 

بلک ماسک اصل و ماسک طلا ارزان

انواع مختلفی از برندهای بلک ماسک و ماسک طلا با محدوده قیمت متفاوت در بازار موجود است.
این جمله را به یاد داشته باشید هر ارزانی بی حکمت نیست و هر گرانی به معنی اصل بودن کالا نیست.

سایت فروشگاهی ماتیک به شما پیشنهاد می‌کند که برای تهیه این دو ماسک از برندهایی خریداری کنید که معروف و مطرح باشند. شاید همین الان در ذهن خود بگویید که برندهای معروف همگی گران هستند؛ اما ما به شما این نوید را می‌دهیم که بلک ماسک سودا و همچینین ماسک طلا سودا هر دو از برند معروف و قیمت مقرون به صرفه‌ای هستند که برای خرید شما بسیار مناسب می‌باشند.

 

حرف آخر
پوست سالم و شاداب به شما اعتماد به نفس می‌بخشد. پس بدیهی است که باید به همان اندازه که به فکر سلامتی بدنی و روح خود هستید، سلامتی پوست صورت خود را نیز در نظر بگیرید.
امروزه استفاده از ماسکهای متنوع موجود در بازار این کار را برای شما بسیار راحت کرده است.