رنگ مو سال 1400

رنگ مو سال 1400

رنگ مو سال 1400

رنگ ها عناصری هستند که سر تا سر جهان ما را در بر گرفته اند و منتقل کننده احساس آرامش، امید، خشم و سایر احساسات هستند. در واقع بخش بزرگی از زیبایی ها را مدیون رنگ ها هستیم. ترکیبات متنوع از رنگ های قدیمی می تواند رنگ های جذاب و جدیدی ایجاد کند. این اتفاقی است که امروزه بیش از پیش شاهد آن هستیم. صنعت مد و زیبایی بر اساس همین رنگ ها عمل می کنند و مفاهیم و احساسات را برپایه رنگ ها منتقل می کنند. در ادامه در رابطه با رسم تعیین رنگ سال و معیار های آن صحبت خواهیم کرد. سپس یکی از حیطه های آن یعنی رنگ مو سال را به شما معرفی می کنیم و هم چنین چند نمونه از رنگ مو های ترند سال را بیان خواهیم کرد.

چه کسی تعیین کننده رنگ سال است؟

بدون شک اولین سوالی که ذهن اکثریت افراد را درگیر می کند این است که، چه کسی برای اولین سنت انتخاب رنگ برای هر سال را بنا کرده است و انتخاب این رنگ بر اساس چه معیار هایی انجام می شود. برای پاسخ به این سوال ابتدا به سراغ یکی از نخستین و معتبر ترین شرکت ها در صنعت رنگ و چاپ خواهیم رفت.

شرکت پنتون یکی از موسسه های معروف آمریکایی در زمینه رنگ است. این شرکت برای نخستین بار ایده انتخاب رنگ برای سال را به صورت آزمایشی اجرا کرد. این ایده از سوی طراحان، مدیران صنایع و همین طور هنرمندان مورد استقبال واقع شد. همین امر باعث شد این ایده آزمایشی تبدیل به یک رسم و سنت شود و هر سال را با رنگی خاص معرفی کنند.

رنگ مو سال 1400

معیار های انتخاب رنگ سال

برای انتخاب رنگ سال معیار های مختلفی در نظر گرفته می شود. شرایط اقتصادی جامعه در آن سال، وضعیت فرهنگی و اجتماعی جامعه در آن سال، دغدغه ها و نیاز های اساسی مردم در آستانه شروع سال جدید و مواردی از این دسته نمونه هایی از معیار های مورد توجه برای تعیین رنگ سال است.

به نظر می رسد مهم ترین معیار در تعیین رنگ سال، نیاز های مردم جامعه در آن سال باشد. در این میان نیاز های عاطفی از همه برجسته تر هستند. بنابراین رنگ سال صرفا یک رنگ نیست بلکه انتقال دهنده پیام هایی نظیر امید، موفقیت و مواردی از این قبیل است.

با این وجود انتخاب رنگ سال همیشه بر اساس این معیار ها تعیین نمی شوند. در برخی جوامع معیار انتخاب مد ها و رنگ سال بر اساس هنرمندان رنگ های انتخابی آن ها تعیین می شود. در وافع پوشش جمعی از هنرمندان و رنگی که به طور عمده در میان آن ها دیده می شود، به صورت غیر مستقیم در میان مردم رواج می یابد و به عنوان رنگ سال تعیین می شود. این موضوع بیش تر برای رنگ و مدل مو رایج است.

رنگ سال 1400

همان طور که در بالا به آن اشاره کردیم، معیار های مختلفی برای تعیین رنگ سال در نظر گرفته می شود. در تعیین رنگ سال 2021 یا 1400 نیز این معیار ها در نظر گرفته شده است. با توجه به شیوع ویروس کرونا، نا امیدی و سیاهی جوامع را در بر گرفته است. از این رو شرکت پنتون  برای بر گرداندن امید به جامعه، رنگ سال را ترکیبی از دو رنگ زرد و خاکستری تعیین کرده است.

هدف از استفاده از رنگ خاکستری، بازنمایی شرایط حال حاضر و وجود سایه مرگ و بیماری بر سر جوامع است. در سوی مقابل، رنگ زرد معنای آمدن روز های پر امید و سرزندگی را با خود به همراه دارد. استفاده از این رنگ در کنار خاکستری، تداعی کننده امید به تمام شدن مشکلات و بیماری است.

رنگ مو سال 1400

رنگ مو سال 1400

در رابطه با رنگ مو سال، بر خلاف رنگ کلی سال، این رنگ فقط به یک رنگ خاص محدود نمی شود. اغلب چندین رنگ و مدل مو به عنوان رنگ و مدل مو ترند سال انتخاب می شوند. هر چند در این میان ترکیب رنگ زرد و خاکستری در میان بقیه موارد برجسته تر است. در ادامه گروهی از رنگ مو های ترند سال 1400 را به شما معرفی می کنیم.

رنگ مو شنی

یکی از رنگ مو های ترند سال، رنگ مو شنی است. در سال های پیش رنگ های عسلی جایگاه ویژه ای در میان رنگ مو ها داشته اند. اما در سال1400، رنگ مو شنی جایگزین این طیف از رنگ مو ها شده است. به این رنگ مو، رنگ مو دودی طلایی نیز می گویند. این رنگ نیز فاصله زیادی با رنگ سال یعنی خاکستری و زرد ندارد و تا حدی نمایانگر رنگ ترند سال است.

رنگ مو شنی، رنگی سرد است که بر حسب میزان رنگ های اضافه شده می تواند طیفی از رنگ ها را شامل شود. در رنگ ترند امسال، به رنگ مو های شنی میزان رنگ مو دودی اضافه شده بیشتر است. همین موضوع باعث می شود رنگ مو شنی بیشتر به سمت رنگ سال متمایل شود.

رنگ مو شنی

رنگ مو مسی

رنگ مو منتخب دیگر برای سال 1400، رنگ مو مسی است. این رنگ مو به دلیل جوان تر نشان دادن خانم ها و جذابیت بیش از حد آن، همواره جز رنگ های چر طرفدار بوده است و هیچ گاه از مد نمی افتد.  استفاده از هایلایت های قرمز در ترکیب با این رنگ، بر جذابیت آن می افزاید. این رنگ برای افرادی با پوست های تیره مناسب تر است.

رنگ مو مسی

رنگ مو نسکافه ای

رنگ مو نسکافه ای یکی دیگر از رنگ مو های منتخب سال 1400 است. این رنگ نیز مانند رنگ مو مسی همواره مورد استقبال خانم ها واقع شده است. این رنگ مو بر خلاف رنگ مو مسی توناژ قرمزی ندارد. برای تهیه این رنگ می توانید از ترکیب رنگ های دودی با رنگ های شکلاتی استفاده کنید. وجود رنگ دودی در ساختار این رنگ مو، علاوه بر نزدیک کردن رنگ مو به رنگ سال، سفیدی موهای شما را نیز به خوبی در بر می گیرد.

رنگ مو نسکافه ای

رنگ مو پاستلی

از جمله رنگ مو های منتخب 1400 می توان به رنگ های فانتزی و بالیاژ نیز اشاره کرد. رنگ های پاستلی نیز جز رنگ هایی هستند که طرفداران زیادی در میان خانم ها خصوصا جوانان دارد. این رنگ ها طیفی از رنگ های آبی روشن، کاراملی، هلویی، بنفش روشن، نعنایی و مواردی از این دسته دارد. ترکیب رنگ های پاستلی با رنگ های متضادش، زیبایی این رنگ ها را دو چندان می کند.

رنگ مو پاستلی

رنگ مو بلوند فولیاژ

رنگ مو بلوند فولیاژ یکی از رنگ مو های منتخب سال 1400 است. این رنگ مو به کمک کنار هم قرار دادن دو رنگ متفاوت و متضاد جذابیت خاصی به چهره شما می دهد. رنگ مو بلوند فولیاژ در واقع ترکیبی از مو های کاملا تیره در رنگ های طبیعی است که در بخش هایی از آن رنگ دکلره و روشن دیده می شود. در واقع این ترکیب رنگ بیشتر مناسب افرادی است که زمینه موهایشان به طور طبیعی تیره است. برای ایجاد این مدل از رنگ مو، کافی است قسمت پایین مو های خود و لابه لای آن را به کمک دکلره چند درجه روشن کنید.

رنگ مو بلوند فولیاژ

رنگ مو مشکی و دودی

در نهایت رنگ های مو دودی و مشکی و طیف آن ها، جز رنگ هایی هستند که هیچ گاه قدیمی نخواهند شد و هر ساله تعداد زیادی از افراد به سمت این رنگ ها روی می آورند. در این میان رنگ مشکی پر کلاغی از بقیه جذاب تر و محبوب تر است.

اگرچه عده ای علاقه مند به مد و پیروی از آن هستند. اما قبل از توجه و انتخاب رنگ سال، بهتر است شرایط خود را نیز در نظر بگیرید و رنگی را انتخاب کنید که با رنگ پوست، رنگ چشم و به طور کلی چهره شما سازگار تر باشد. هر چند هدف از تعیین چند رنگ به جای یک رنگ به عنوان رنگ مو ترند سال، همین موضوع است که طیف گوناگونی از سلیقه ها و ویژگی ها را در بر بگیرد.

رنگ مو مشکی و دودی

فروشگاه اینترنتی ماتیک

مجموعه ماتیک دارای محصولات متنوع و اورجینال در زمینه لوازم آرایشی و بهداشتی می باشد، شعار مجموعه ” از انتخاب تا تحویل فقط با یک کلیک ” در جهت ارائه خدمات سریع به مشتریان می باشد، مجموعه آرایشی و بهداشتی ماتیک تنها مجموعه ای است که بعد از مشاوره دادن به مشتریان و ارسال کالا این امکان را به شما عزیزان می دهد که به نا به هر علتی از محصول راضی نبودید، محصول را پس گرفته و مبلع شما را عودت دهد.

شما عزیزان می توانید بهترین لوازم بهداشتی و آرایشی را با قیمت مناسب و کیفیت عالی را از فروشگاه اینترنتی ماتیک ،بخواهید.