کرم دور چشم خانگی

کرم دور چشم خانگی

کرم دور چشم خانگی

پوست اطراف چشم، یکی از حساس ترین نقاط بدن است. این ناحیه برای اجرای فعالیت های حرکتی مداوم و سریع، دارای عضلاتی است که حرکات ظریف را با بیشترین سرعت و هماهنگی به انجام برساند. این حرکات پیوسته، عامل اصلی ایجاد خطوط در اطراف چشم است. به علاوه با افزایش سن، چربی های ضروری موجود در سلول های بافتی پوست اطراف چشم کاهش می یابد.

کاهش چربی ها و همین طور کاهش رطوبت اطراف چشم باعث ایجاد چین و چروک ها، تیرگی ها و مواردی از این قبیل می شود. تجمع آب میان بافتی در محیط خارج سلولی، شرایطی را ایجاد می کند که ما آن را به شکل برجستگی و پف زیر چشم مشاهده می کنیم. برای رفع این مشکلات پوستی، کرم هایی تولید شده اند که به صورت اختصاصی برای پوست اطراف چشم مورد استفاده قرار می گیرند. این کرم ها، کرم های دور چشم نام دارند.

فواید استفاده از کرم های دور چشم

تمام موارد ذکر شده در بالا، به اهمیت استفاده از کرم های دور چشم اشاره می‌کنند.کرم های دور چشم سرشار از ویتامین ها و مواد مغذی هستند که نه تنها مواد مورد نیاز برای سوخت و ساز سلول های اطراف چشم را فراهم می کنند، بلکه باعث افزایش گردش خون در آن نواحی نیز می شوند. به این صورت به مرور زمان می توانند بر روی خطوط اطراف چشم اثر بگذارند و آن ها را کم عمق کنند. رفع تیرگی، رفع پف زیر چشم، تقویت پوست اطراف چشم و مواردی از این دسته نیز از جمله کاربرد ها و مزایای دیگر استفاده از این کرم ها است.

فواید استفاده از کرم های دور چشم

مزایا استفاده از کرم دور چشم خانگی

امروزه کرم های دور چشم در برند ها و ترکیبات متنوعی در بازار در دسترس است. اما این کرم ها اغلب حجم های بسیار کمی دارند، در حالی که هزینه خرید آن ها نسبت به سایر محصولات پوستی چند برابر است. این عامل و موارد دیگری نظیر ترکیبات شیمیایی موجود در کرم های دور چشم صنعتی، دلایلی است که باعث می شود افراد کرم های دور چشم خانگی را جایگزین کرم های صنعتی کنند. در ادامه برخی از این کرم های دور چشم خانگی و نحوه آماده سازی آن ها را به شما معرفی خواهیم کرد.

کرم دور چشم خانگی عسل و آلوئه ورا

یکی از بهترین کرم های دور چشم خانگی استفاده از ترکیب عسل و آلوئه ورا است. برای تهیه این کرم، باید مواد زیر را با مقادیر و نسبت های بیان شده با هم ترکیب کنید.

  • نصف قاشق غذا خوری موم
  • نصف قاشق غذا خوری عسل
  • ده قطره عصاره آلویه ورا
  • ده قطره آب لیمو یا عصاره لیمو
  • نصف فنجان برگ بابونه

برای تهیه این کرم، ابتدا موم را به صورت غیر مستقیم و با بخار آب حرارت دهید تا به خوبی ذوب شود. برگ های بابونه را خرد یا آسیاب کنید. به منظور  آسیاب شدن بهتر و راحت تر برگ های بابونه، بهتر است آن را از قبل خشک کنید. در ادامه سایر مواد را به ظرف اضافه کنید. اجازه دهید مواد به خوبی با هم ترکیب شوند. در حدود 5 دقیقه مواد را حرارت دهید تا ترکیبی خمیری به دست آید. اجازه دهید مواد به طور کامل سرد شوند، سپس آن را در اطراف چشم، خصوصا زیر چشم بمالید و به خوبی پخش کنید. توجه داشته باشید که مواد به دست آمده را فقط به مدت یک ماه می توانید در یخچال نگه داری کنید.

مواد غالب این کرم، یعنی آلوئه ورا و عسل هر یک دارای خواص زیادی برای پوست صورت هستند. عسل علاوه بر افزایش رطوبت پوست و آب رسانی به آن، پوست صورت را روشن و شفاف می کند و آلودگی ها را بر طرف می کند. در سوی مقابل آلوئه ورا نیز برای تقویت پوست صورت خصوصا پوست اطراف چشم مناسب است. این ماده لک ها و تیرگی پوست را نیز کاهش می دهد.

کرم دور چشم خانگی عسل و آلوئه ورا

کرم دور چشم خانگی روغن نارگیل و روغن جوانه گندم

یکی دیگر از کرم های دور چشم خانگی را می توان تنها با ترکیب دو روغن یعنی روغن نارگیل و روغن جوانه گندم به دست آورد. به منظور تهیه این کرم دو قاشق سوپ خوری روغن نارگیل را با همین میزان از روغن جوانه گندم ترکیب کنید.

مواد حاصل را درون ظرفی ریخته و بر روی شعله و در مدت زمان کمی حرارت دهید. ترکیب به دست آمده  را می توانید در یخچال نگه داری کنید. این کرم را دو بار در روز استفاده کنید. این کار تنها با جدا کردن چند قطره از ترکیب فوق و ماساژ دادن آن بر روی پوست اطراف چشم قابل انجام است. توجه داشته باشید که مواد را تا حد امکان از چشم ها دور نگه دارید.

استفاده از ترکیب روغن نارگیل و روغن جوانه گندم به عنوان کرم دور چشم، فواید و خواص بی شماری به دنبال دارد. بیش از نصف اسید های چرب سازنده روغن نارگیل را اسیدی به نام اسید لوریک تشکیل می دهد. این ماده دارای خاصیت ضد میکروبی و ضد التهابی است. به این دلیل روغن نارگیل برای رفع التهابات پوستی، اگزما، آکنه و سایر مشکلات پوستی با منشا و اساس میکروبی مناسب است.

در سوی دیگر، جوانه گندم ماده ای مناسب برای تقویت پوست صورت است. این ماده سرشار از انواع ویتامین ها از جمله ویتامین C و E است. آهن، منیزیم، فسفر، ید، اسید فولیک و روی از جمله مواد موجود در روغن جوانه گندم است. ترکیب این  مواد و خواصی که به دنبال دارند باعث آب رسانی به پوست، رفع خشکی پوست، رفع لکه ها و تیرگی های پوستی، رفع انواع جوش و آکنه و مواردی از این قبیل می شوند.

کرم دور چشم خانگی روغن نارگیل و روغن جوانه گندم

کرم دور چشم خانگی روغن شترمرغ و روغن بادام

کرم دور چشم حاصل از ترکیب روغن شتر مرغ و روغن بادام، نمونه دیگری از کرم های دور چشم خانگی است که به منظور رفع چین و چروک، تیرگی و پف زیر چشم مورد استفاده قرار می گیرد. برای تهیه این کرم، مواد زیر را بر اساس دستورالعمل بیان شده در زیر با هم ترکیب کنید.

  • لانولین به میزان 15 گرم
  • روغن بادام به میزان 60 سی سی
  • روغن شتر مرغ به میزان 60 سی سی
  • موم زنبور عسل به میزان 50 گرم
  • روغن جوجوبا به میزان 60 سی سی

برای تهیه این کرم باید در ابتدا موم و لانولین را در ظرفی حرارت دهید تا به خوبی ذوب شود. در ادامه سایر مواد را به ظرف اضافه کنید. هم چنین می توانید مقداری اسانس گل محمدی به ترکیب فوق اضافه کنید. در نهایت ترکیب را در یخچال قرار دهید. یک بار در صبح و بار دوم در شب از آن استفاده کنید و بر روی پوست اطراف چشم ماساژ دهید.

کرم دور چشم خانگی روغن شترمرغ و روغن بادام

کرم دور چشم خانگی روغن نارگیل و روغن بادام شیرین

روغن نارگیل در ترکیب با روغن بادام شیرین، ترکیب دیگری را برای استفاده به عنوان کرم دور چشم فراهم می کند. مواد لازم برای تهیه این کرم به شرح زیر است:

  • نصف چای خوری روغن نارگیل
  • نصف قاشق جای خوری روغن بادام شیرین
  • یک قاشق چای خوری روغن ویتامین E

از جمله فواید این کرم می توان به خاصیت نارگیل در مقابله با چین و چروک و افزایش رطوبت پوستی اشاره کرد. در سوی دیگر ویتامین E مورد استفاده در آن نیز دارای آنتی اکسیدان است و به این صورت خط و خطوط اطراف چشم را کاهش داده یا کم عمق می کند. این ماده هم چنین به شفاف شدن پوست اطراف چشم نیز کمک می کند. روغن بادام شیرین، ماده ای مفید برای رفع تیرگی های زیر چشم و روشن کردن آن است.

مقاله : بهترین ماسک صورت خانگیکرم دور چشم خانگی روغن نارگیل و روغن بادام شیرین

کرم دور چشم خانگی ماست و عصاره چای سبز

ترکیب ماست و چای سبز نیز کرم دور چشم دیگری را ایجاد می کند. این کرم با ایجاد خاصیت کشسانی در پوست، به کاهش خطوط و چین و چروک های پوست اطراف چشم کمک می کند. چای سبز موجود در این کرم، دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد میکروبی است. این کرم برای تنظیم PH پوست و برقراری تعادل در اجزای سازنده آن مناسب است.

برای تهیه کرم دور چشم چای سبز و ماست مواد را به شکل زیر با هم ترکیب کنید.

  • 3 قاشق سوپ خوری دمنوش یا عصاره چای سبز
  • نصف لیوان ماست

تهیه این کرم فقط با ترکیب دو ماده بیان شده در بالا به راحتی به دست می آید. مواد سرد شده را در روز 2 مرتبه و هر بار 20 دقیقه بر روی پوست اطراف چشم ماساژ دهید.

کرم دور چشم خانگی ماست و عصاره چای سبز

کرم دور چشم خانگی جو پرک و شیر

یکی از راحت ترین کرم های دور چشم از ترکیب جو پرک و شیر به دست می آید. به این منظور باید به میزان یک قاشق جو پرک را تهیه کنید و آن را آسیاب کنید. جو آسیاب شده را درون دو تا سه قاشق شیر بریزید و اجازه دهید به خوبی با هم ترکیب شوند. مواد حاصل را بر روی پوست اطراف چشم خود قرار دهید و از تغییرات زود هنگام ایجاد شده به واسطه این کرم، لذت ببرید.

کرم دور چشم خانگی جو پرک و شیر

فروشگاه اینترنتی ماتیک

مجموعه ماتیک دارای محصولات متنوع و اورجینال در زمینه لوازم آرایشی و بهداشتی می باشد، شعار مجموعه ” از انتخاب تا تحویل فقط با یک کلیک ” در جهت ارائه خدمات سریع به مشتریان می باشد، مجموعه آرایشی و بهداشتی ماتیک تنها مجموعه ای است که بعد از مشاوره دادن به مشتریان و ارسال کالا این امکان را به شما عزیزان می دهد که به نا به هر علتی از محصول راضی نبودید، محصول را پس گرفته و مبلع شما را عودت دهد.

شما عزیزان می توانید بهترین لوازم بهداشتی و آرایشی را با قیمت مناسب و کیفیت عالی را از فروشگاه اینترنتی ماتیک ،بخواهید.