انواع رنگ مو

انواع رنگ مو

انواع رنگ مو

یکی از مناطق بدن که تحت تاثیر افزایش سن دچار تغییرات می شود، مو ها به ویژه مو سر است. به مرور زمان توانایی رنگ دانه ها در حفظ رنگ مو کاهش می یابد. به این شکل رنگ مو سر افراد با گذشت زمان به سمت خاکستری و سپس سفید می رود. سفیدی مو، شما را بیش از پیش پیر نشان می دهد. بنابراین بسیاری از افراد برای رفع رنگ سفید مو ها و برگرداندن شادابی و جوانی به چهره خود به دنبال رنگ کردن مو سر و انواع رنگ مو هستند.

این موضوع علاوه بر خانم ها در آقایان نیز رایج است. البته متقاضیان رنگ مو الزاما افرادی با سن بالا نیستند. امروزه بسیاری از جوانان و حتی نوجوانان برای ایجاد تغییری در ظاهر خود به دنبال رنگ کردن مو سر خود هستند. در ادامه در رابطه با یک طبقه بندی کلی در رابطه با رنگ مو سر یعنی رنگ مو تیره و رنگ مو روشن صحبت خواهیم کرد. هم چنین برای هر یک از این طبقات یکی از پر کاربرد ترین و پر طرفدار ترین رنگ مو ها را معرفی خواهیم کرد.

رنگ مو تیره

رنگ های تیره، طیفی از رنگ های قهوه ای، خاکستری یا دودی و مشکی را شامل می شوند. یکی از مزیت های انتخاب رنگ مو تیره، تناسب این رنگ ها با انواع پوست هایی با رنگ های مختلف است. اما باز هم برای انتخاب رنگ مو سر خود بهتر است بر اساس رنگ پوست و چشم ها و سایر عوامل موثر در  زیبایی و تناسب هر چه بیشتر مو، رنگ مو تیره مورد نظر را انتخاب کنید. به عنوان مثال، در یک دسته بندی، رنگ های قهوه ای را در سه دسته رنگ قهوه ای گرم، رنگ قهوه ای سرد و رنگ قهوه ای خنثی طبقه بندی می کنند.

رنگ قهوه ای گرم دارای سایه های زرد و نارنجی است و بیشتر برای پوست های گرم با طیف رنگی زرد یا زیتونی مناسب است. این در حالی است که رنگ قهوه ای سرد دارای سایه های آبی یا سبز است و اغلب با رنگ پوست سرد متناسب است که طیف رنگ های سفید و صورتی می باشد. در نهایت رنگ قهوه ای خنثی ترکیبی از هر دو رنگ گرم و سرد است و برای اغلب پوست ها مناسب است.

رنگ مو تیره

رنگ مو دودی

رنگ مو دودی، در واقع طیفی از رنگ های دودی را شامل می شود. این رنگ ها با زمینه های تیره و روشن، جز محبوب ترین رنگ ها در میان خانم ها است. برای رنگ کردن مو های خود و ایجاد رنگ دودی از هر سه تکنیک آمبره، بالیاژ و هایلایت می توانید استفاده کنید. در ادامه نحوه رنگ کردن مو به هر سه تکنیک را برای شما شرح می دهیم.

همچنین بخوانید درباره: مدل مو

رنگ مو دودی

رنگ دودی به روش آمبره

برای تغییر رنگ مو به رنگ دودی و به روش آمبره، ابتدا به کمک شانه لایه ای از مو را جدا کنید. سپس از میانه این لایه تا قسمت انتهایی مو یعنی به سمت پایین مو را یه رنگ مورد نظر آغشته کنید.

به این صورت در قسمت های پایینی مو رنگ روشن تر دودی مشاهده می کنید. در حالی که قسمت های فوقانی مو ها، رنگ طبیعی خود را دارند. این مدل برای خانم ها در تمامی سنین مناسب است. هم چنین میزان بلندی مو در انتخاب این رنگ چندان تاثیری ندارد. چرا که رنگ دودی به روش آمبره برای هر دو نوع موی کوتاه و بلند مناسب است.

رنگ دودی به روش آمبره

رنگ مو دودی به روش بالیاژ

تکنیک دیگری که برای ایجاد رنگ دودی می توان به کار برد، روش بالیاژ است. در این روش ترکیب هر دو رنگ روشن و تیره از ریشه مو تا قسمت انتهایی مو ها دیده می شود. استفاده از تکنیک بالیاژ برای رنگ کردن مو ها نیاز به تخصص و تجربه کافی در این زمینه دارد. بنابراین توصیه می شود این فرایند را در آرایشگاه ها به انجام برسانید. در ایجاد رنگ مو دودی به شیوه بالیاژ، استفاده از رنگ خاکستری در امواج ایجاد شده مو سر، جذابیت رنگ دودی را دو چندان می کند.

رنگ مو دودی تیره، روشن و متوسط، رنگ مو دودی زیتونی، رنگ مو دودی طلایی، رنگ مو دودی عسلی، رنگ مو دودی با توناژ آبی، رنگ مو دودی یخی، رنگ مو دودی مهتابی، رنگ مو دودی نقره ای نمونه هایی از رنگ های دودی موجود هستند. برای ایجاد برخی از این رنگ ها نیاز به استفاده از ترکیبات متنوعی از رنگ ها می باشد.

رنگ مو دودی به روش بالیاژ

رنگ مو روشن

امروزه بسیاری از افراد به دنبال تغییر رنگ مو سر خود به رنگ های روشن هستند. رنگ مو روشن نیز طیفی از رنگ ها را شامل می شود و اغلب در فصول گرم سال مورد استقبال قرار می گیرد. اغلب برای تغییر رنگ مو به رنگ های روشن نیاز به دکلره کردن مو سر پیش از رنگ کردن است. به این صورت رنگ مو سر به رنگ دلخواه تغییر می کند. در ادامه یکی از پر طرفدار ترین رنگ مو های روشن یعنی رنگ مو عسلی را به شما معرفی می‌کنیم.

رنگ مو روشن

رنگ مو عسلی

اگر به دنبال ایجاد رنگ روشن بر روی مو های خود هستید، رنگ مو عسلی می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. این رنگ مو جز رنگ مو های طیف بلوند است. نکته جالب توجه در رابطه با این رنگ مو، قابلیت استفاده آن توسط افراد با رنگ پوست های متفاوت است. این رنگ مو را می توان به دو روش، یعنی بدون استفاده از دکلره یا به کمک دکلره ایجاد کرد.-انواع رنگ مو

رنگ مو عسلی در سه مجموعه روشن، میانه و تیره وجود دارد. به علاوه به کمک ترکیب آن با سایر رنگ ها در طیف های نزدیک، می توان تغییرات جذاب و زیبایی در مو ها ایجاد کرد. رنگ مو عسلی در واقع ترکیبی از رنگ های زرد و قهوه ای است. این رنگ، جز رنگ های گرم است. در واقع اثر این رنگ مو بر روی رنگ دانه ها، باعث غالب شدن رنگ دانه قرمز در مقابل دو رنگ دانه دیگر می شود.

اگر چه این رنگ برای خانم هایی با رنگ پوست متفاوت و در سنین مختلف مناسب است، اما توصیه می شود، افرادی که رنگ پوست تیره ای دارند، از رنگ عسلی با زمینه تیره استفاده نکنند. در این افراد رنگ عسلی متوسط تا روشن زیبایی بیشتری به چهره می دهد. برای تهیه این رنگ مو باید دو رنگ بلوند طلایی و بلوند طبیعی یا قهوه ای را با هم ترکیب کنید.

درجات و درصد های مختلف از هر یک از موارد فوق، باعث ایجاد طیفی از رنگ های عسلی می شود. رنگ عسلی تیره و روشن، رنگ عسلی نسکافه ای، رنگ عسلی کنفی، رنگ عسلی دودی، رنگ عسلی مسی، رنگ عسلی زیتونی، رنگ عسلی کاراملی و مواردی از این دسته نمونه هایی از رنگ های عسلی موجود هستند.

رنگ مو عسلی

فروشگاه اینترنتی ماتیک

مجموعه ماتیک دارای محصولات متنوع و اورجینال در زمینه لوازم آرایشی و بهداشتی می باشد، شعار مجموعه ” از انتخاب تا تحویل فقط با یک کلیک ” در جهت ارائه خدمات سریع به مشتریان می باشد، مجموعه آرایشی و بهداشتی ماتیک تنها مجموعه ای است که بعد از مشاوره دادن به مشتریان و ارسال کالا این امکان را به شما عزیزان می دهد که به نا به هر علتی از محصول راضی نبودید، محصول را پس گرفته و مبلع شما را عودت دهد.

شما عزیزان می توانید بهترین لوازم بهداشتی و آرایشی را با قیمت مناسب و کیفیت عالی را از فروشگاه اینترنتی ماتیک ،بخواهید.