شامپو رنگ ژله ای چیست؟

شامپو رنگ ژله ای چیست؟

شامپو رنگ ژله ای چیست؟

امروزه نه تنها بزرگسالان بلکه جوانان و نوجوانان نیز علاقه مند به رنگ کردن مو سر خود هستند. بنابراین هدف از رنگ کردن دیگر مانند گذشته رفع سفیدی مو سر نیست. اغلب افراد برای ایجاد رنگ مو متنوع تر به سوی رنگ مو های دائمی می روند. رنگ مو دائم حاوی اکسیدان است. این ماده در کنار زیبایی که ایجاد می کند، عوارض زیادی نیز برای افراد به دنبال دارد.
مواد سازنده رنگ موی دائم به مرور زمان باعث شکنندگی و ضعیف شدن موی سر، تحریک پذیری بیشتر پوست سر، واکنش های آلرژیک و موارد خطرناک دیگری از این قبیل می شود. بنابراین استفاده مکرر از رنگ مو های دائم چندان توصیه نمی شود.
به همین منظور افراد به روش هایی روی آورده اند که عوارض و اثرات خطرناک رنگ موی دائم را تا حدی کاهش دهد. این روش ها عمدتا تاثیرات موقتی دارند. یکی از این روش ها استفاده از انواع شامپو رنگ ها از جمله شامپو رنگ ژله ای است. در ادامه با این محصول ویژه بیش تر آشنا خواهیم شد.

شامپو رنگ چیست؟

یکی از راحت ترین روش ها برای خلاص شدن از مو های سفید یا رنگ کردن دائمی مو سر با رنگ مو های معمول، استفاده از شامپو های مخصوص تغییر رنگ موی سر است. به این دسته از شامپو ها، شامپو رنگ می گویند.

 در حال حاضر برند های متنوعی از شامپو رنگ ها در بازار موجود هستند. این شامپو ها در رنگ های متنوعی از جمله رنگ های فانتزی در دسترس مشتریان هستند. یکی از انواع شامپو رنگ ها، شامپو رنگ ژله ای نام دارد.

نکته قابل توجه در رابطه با شامپو رنگ ژله ای، مدت زمان ماندگاری آن ها بر روی مو سر است. رنگ ایجاد شده به واسطه این شامپو ها دائمی نیست. در واقع ماندگاری و اثر گذاری شامپو رنگ کم تر از رنگ مو های معمول است.
در سوی دیگر، شامپو رنگ ها جز دسته رنگ های موقت نیز نیستند. به طور کلی شامپو رنگ نیمه دائمی است. به این صورت که بلافاصله بعد از اولین شست و شو از بین نمی روند و بیشتر از دو هفته نیز اثر آن ها بر روی مو سر باقی نمی ماند.
البته میزان این اثرگذاری و مدت زمان ماندگاری شامپو رنگ ژله ای در افراد مختلف متفاوت است. عواملی مانند جنس موی سر، ضخامت موی سر، رنگ پایه موی سر، رنگ شامپو و مواردی از این قبیل بر روی ماندگاری و اثرگذاری شامپو رنگ موثر هستند.

 

ویژگی های شامپو رنگ ژله ای

حال با معرفی این محصول، سوال این جا است که در کل این شامپو هایی که برای رنگ کردن نیمه دائمی موی سر مورد استفاده قرار می گیرند، چه مشخصات و ویژگی هایی دارند. اولین ویژگی آن ها که همان اثر کوتاه مدت بودن این شامپو ها است را پیش از این مطرح کردیم. در ادامه دیگر ویژگی های شامپو رنگ ژله ای را بررسی می کنیم.

آسیب رسانی کم به موی سر

یکی از ویژگی های این شامپو رنگ ها و دلیل محبوبیت آن ها در میان مصرف کنندگان، عدم آسیب رسانی به ساقه مو است. این شامپو ها هیچ یک از اثرات یک رنگ موی دائم را با خود به همراه ندارد. بنابراین شما می توانید با خیال راحت شامپو رنگ ژله ای را جایگزین رنگ موی دائم کنید و به این شکل از موی سر خود در برابر آسیب نیز محافظت کنید.

پوشانندگی خوب سفیدی موها

دومین ویژگی شامپو رنگ ها، می توان به قابلیت بالا آن ها در پوشاندن سفیدی مو سر اشاره کرد. این شامپو ها بر روی مو سفید بسیار موثر هستند. استفاده از شامپو رنگ برای رفع مو سفید خصوصا در نوجوانان و جوانانی که دارای تار مو سفید در لا به لای مو های خود هستند، توصیه می شود. این شامپو رنگ ها عمدتا در دو رنگ مشکی و قهوه ای موجود هستند.

شامپو رنگ های فانتزی ژله ای

گاهی افراد به دنبال استفاده از رنگ فانتزی برای بخشی از مو سر خود هستند یا می خواهند از رنگی خاص به عنوان مش استفاده کنند. در این حالت نیز می توانند از شامپو رنگ های فانتزی ژله ای استفاده کنند.

نحوه استفاده از شامپو رنگ ژله ای چگونه است؟

برای استفاده از شامپو رنگ ابتدا باید از تمیز بودن موی سر مطمئن شوید و هر گونه آلودگی و چربی را از روی آن ها پاک کنید. در ادامه بخش هایی از صورت و گردن را که احتمال می دهید رنگ به آن ها برخورد کند، برای جلوگیری از رنگی شدن آن ها، با وازلین چرب کنید.

با کمک یک دستکش مقداری از شامپو رنگ را در میزان کمی آب حل کرده و سپس از ریشه مو تا نوک مو ها را به آن آغشته کنید. پس از 5 تا 10 دقیقه مو سر خود را با آب بشویید و با حوله خشک کنید. توجه داشته باشید که این زمان برای برند ها و محصولات مختلف ممکن است متفاوت باشد. بنابراین قبل از استفاده حتما برچسب محصول را مطالعه کنید.

 

در استفاده از شامپو رنگ ژله ای باید به چه نکاتی توجه کرد؟

برای استفاده از شامپو رنگ توجه به برخی نکات ضروری است. در ادامه نکات لازم در قبل یا حین استفاده از شامپو رنگ را مطرح می کنیم.

  • اولین نکته دفعات استفاده از شامپو رنگ است. هر چند این رنگ ها اثرات مخرب رنگ های دائمی را با خود به همراه ندارند، اما مصرف مکرر آن ها می تواند برای پوست و مو شما مضر باشد و به آن ها آسیب برساند.
  • توجه داشته باشید که این شامپو صرفا به منظور تغییر رنگ مو به کار می رود. بنابراین آن ها به هیچ عنوان نمی توانند جایگزین مناسبی برای شامپو ها شست و شو مو سر باشند.
  • قبل از استفاده از شامپو رنگ برای رنگ کردن مو ها، اطمینان از تمیز بودن مو سر و در صورت نیاز، شست و شو آن توصیه می شود.
  • بعد از استفاده از شامپو رنگ به هیچ عنوان از شامپو شست و شو مو سر یا نرم کننده استفاده نکنید. مو سر خود را فقط با آب گرم بشویید.
  • میزان رنگ پذیری مو ها به غلظت شامپو رنگ مورد استفاده نیز بستگی دارد. اگر در هر بار رنگ کردن از غلظت کافی شامپو رنگ استفاده کنید، قدرت رنگ دهی آن بیشتر خواهد بود.
  • با توجه به خشک شدن مو ها بعد از استفاده از شامپو رنگ، توصیه می شود از لوسیون ها و آبرسان های مخصوص مو سر استفاده شود.
  • قبل از استفاده از شامپو بهتر است کمی از آن را بر روی پوست خود بزنید و آن را تست کنید. زیرا در برخی افراد مواد تشکیل دهنده شامپو رنگ حساسیت ایجاد می کند.
  • اگر جز آن دسته افرادی هستید که علاقه زیادی به استخر دارید و مرتبا به استخر های عمومی می روید، استفاده از شامپو رنگ چندان توصیه نمی شود. زیرا کلر موجود در آب استخر های عمومی با شامپو رنگ چندان سازگاری ندارد و دوام آن را بسیار کم می کند.