ماسک صورت خانگی

ماسک صورت خانگی

ماسک صورت خانگی

امروزه همه افراد و مخصوصا خانم ها ها پوست زیبایی داشته باشند. بیشتر افراد پوستی چرب ، آکنه دار ، چروک و لکه دار دارند. این مشکلات به دلایل ژنتیکی ، بالا رفتن سن و یا دلایل دیگر بر روی صورت ما ظاهر می شود. برخی به اشتباه تصور می کنند که داشتن پوست خوب ارثی است در صورتی که این تفکر اشتباه است. استفاده از روش های مراقبتی صحیح از پوست می تواند به شما در داشتن پوستی سالم و زیبا کمک کند.

امروزه بیشتر افراد از ماسک صورت خانگی برای مراقبت از پوست خود استفاده می کنند. استفاده از ماسک صورت خانگی فواید و مزایایی زیادی دارد که در اینجا به مهمترین آنها اشاره می کنیم.

رفع آکنه و سایر بیماری های پوستی

آکنه از بیشترین و رایج ترین مشکلاتی است که در پوست بیشتر افراد وجود دارد. زمانی که حفره ها و منافذ پوست بوسیله چربی ، باکتری ها و سلول های مرده مسدود شود ، آکنه بوجود می آید. آکنه انواع مختلفی دارد که از جمله آن می توان به جوش های سرسیاه ، جوش های سر سفید ، جوش های زیرپوستی و جوش چرکی اشاره کرد.

ماسک صورت خانگی

رفع لکه ها و التهابات پوستی

با  افزایش سن پوست شما در معرض تخریب و پیری قرار می گیرد. یکی دیگر از مزایای استفاده از ماسک صورت خانگی برطرف کردن لکه ها و التهابات پوستی است. از آنجا که مراجعه به پزشکان و استفاده از روش های درمانی تخصصی ممکن است هزینه زیادی دربر داشته باشد ، به شما توصیه می کنیم از ماسک های صورت خانگی برای درمان استفاده کنید. این ماسک کاملا طبیعی است و هیچگونه عارضه جانبی به همراه ندارد.

بیشتر بدانید راجب : آشنایی با ۱۰ فواید کرم پودر برای صورت

انواع ماسک صورت خانگی ماسک

ماسک صورت خانگی از میوه ها و مواد کاملا طبیعی تهیه می شود. این ماسک انواع مختلفی دارد که در اینجا به چند نمونه اشاره می کنیم.

– ماسک ماست

ماست دارای مواد و ترکیبات ارگانیکی به نام اسیدلاکتیک است. اسیدلاکتیک تاثیر زیادی در بستن منافذ باز پوست شما دارد. اسیدلاکتیک همچنین سبب کاهش چین و چروک های صورت شما می شود. یکی دیگر از خواص ماسک ماست ، لایه برداری از پوست صورت شماست. ویتامین ب موجود در ماسک حاوی ریبوفلاوین است که سبب درخشانی و شفافیت پوست شما می شود.

طرز تهیه ماسک ماست

ابتدا ماسک را داخل یک ظرف بریزید و کمی آبلیمو و یا آب پرتقال به آن اضافه کنید. مواد را خوب با هم مخلوط کنید. ماسک را روی صورت خود بمالید و اجازه دهید 15 دقیقه بماند. سپس صورت خود را با آب ولرم بشویید ، پس از آن صورت خود را با آب سرد بشویید تا منافذ پوست شما کاملا بسته شوند.

– ماسک خیار

خیار میوه ای است که خاصیت ضد التهابی دارد. آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی موجود در خیار مانند ویتامین c و اسیدفولیک خاصیت خنک کنندگی دارد و التهابات پوستی را برطرف می کنند. از ماسک خیار در کاهش درد پوست ، از بین بردن قرمزی و یا سوزش ناشی از آفتاب سوختگی نیز می توانید استفاده کنید.

طرز تهیه ماسک خیار

نیمی از یک خیار را پوست بگیرید و داخل مخلوط کن یا غذاساز بریزید. پس از آن خیار پوره شده با کمک صافی از آب آن جدا کنید. برای تاثیر بیشتر خاصیت این ماسک کمی جو دوسر به این مخلوط اضافه کنید و خوب هم بزنید تا کاملا یکدست شود. سپس یک قاشق غذاخوری عسل به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید تا یکدست شود.

مخلوط را با نوک انگشتان خود به آرامی بر روی پوست بمالید و ماساژ دهید. اجازه دهید 15 دقیقه ماسک بر روی صورت شما بماند. پس از آن صورت خود را با آب ولرم بشویید و با یک حوله نرم خشک کنید.

ماسک صورت خانگی

– ماسک زردچوبه

زردچوبه حاوی موادی است که می تواند زخم های ناشی از آکنه ، مشکلات پوستی مانند اگزما ، پسوریازیس و … را برطرف کند. مواد مغذی موجود در زردچوبه سبب شفافیت و سفیدی پوست شما می شود. زردچوبه سرشار از ویتامین C است که سبب تقویت کلاژن سازی پوست می شود از ایجاد چین و چروک جلوگیری می کند.

طرز تهیه ماسک زردچوبه

زردچوبه را با بکینگ پودر مخلوط کنید. کمی گلاب به آن اضافه کنید و مخلوط را خوب هم بزنید تا کاملا یکدست شود. ترکیب به دست آمده را به آرامی بر روی پوست خود بمالید و 10 دقیقه صبر کنید. پس از آن صورت خود را با آب ولرم بشویید و با یک حوله نرم خشک کنید.

فروشگاه اینترنتی ماتیک

مجموعه ماتیک دارای محصولات متنوع و اورجینال در زمینه لوازم آرایشی و بهداشتی می باشد، شعار مجموعه ” از انتخاب تا تحویل فقط با یک کلیک ” در جهت ارائه خدمات سریع به مشتریان می باشد، مجموعه آرایشی و بهداشتی ماتیک تنها مجموعه ای است که بعد از مشاوره دادن به مشتریان و ارسال کالا این امکان را به شما عزیزان می دهد که به نا به هر علتی از محصول راضی نبودید، محصول را پس گرفته و مبلع شما را عودت دهد.

شما عزیزان می توانید بهترین لوازم بهداشتی و آرایشی را با قیمت مناسب و کیفیت عالی را از فروشگاه اینترنتی ماتیک ،بخواهید.