ماسک های صورت خانگی با ماست

ماسک های صورت خانگی با ماست

ماسک های صورت خانگی با ماست

ماست یکی از مفید ترین مواد غذایی برای تامین مواد مغذی مورد نیاز انسان است. این ماده سرشار از انواع گوناگون ویتامین ها، مواد معدنی و سایر مواد ضروری جهت سوخت و ساز سلول های بدن انسان و عملکرد مناسب آن ها می باشد. اگر به دنبال استفاده از ماسک های خانگی هستید، به کمک ماست و ترکیب آن با سایر مواد مغذی می توانید ماسک های پر کاربردی را به راحتی و با کمترین هزینه در منزل تهیه کنید.

ماسک صورت خانگی با ماست

اصلی ترین مواد مغذی موجود در ماست

روی، کلسیم، ویتامین های گروه ب، اسید لاکتیک از جمله مهم ترین مواد موجود در ترکیبات لبنی از جمله ماست است. روی (زینک) موجود در ماست به تنظیم چربی های پوستی کمک می کند و به این شکل بر روی آکنه ها و انواع جوش های پوست صورت یا سایر نقاط بدن اثر گذار است.

کلسیم موجود در ماست برای جبران کمبود کلسیم پوست اثر گذار است و به این شکل به رفع مشکلات پوستی که در اثر کاهش رطوبت و خشکی پوست ایجاد شده اند، کمک می کند. ویتامین های گروه ب نیز در آب رسانی به پوست و همین طور رشد سلولی اثر گذار هستند. در نهایت لاکتیک اسید موجود در ماست برای کاهش چین و چروک و جوان سازی پوست صورت مفید است. علاوه بر این، لاکتیک اسید خاصیت لایه برداری نیز دارد.

تمامی موارد فوق نمونه هایی از مزایا استفاده از ماسک های خانگی حاوی ماست برای پوست صورت است. اضافه کردن مواد مغذی دیگر به ترکیبات ماسک، اثرات ذکر شده را چند برابر می کند. در ادامه نمونه هایی از ماسک های خانگی را که به کمک ماست و سایر مواد در دسترس در منزل می توان به راحتی تهیه کرد را برای شما توضیح خواهیم داد.

ماسک ماست، جو دو سر، عسل

اگر به دنبال راهی برای افزایش شادابی و شفافیت پوست صورت خود هستید، بدون شک ماسکی حاصل از ترکیب ماست، جو و عسل گزینه ای مناسب برای شما خواهد بود. به این منظور باید تمامی مواد را با مقادیری که در ادامه ذکر خواهد شد در یک ظرف با هم مخلوط کنید. این کار را تا جایی ادامه دهید که یک مخلوط خمیر مانند و نسبتا غلیظ به دست آید.

ترکیب به دست آمده را بر روی پوست صورت خود قرار دهید. به صورتی که تمامی نقاط صورت به جز چشم ها و اطراف آن و همین طور دهان، کاملا به این ترکیب آغشته شود. پس از گذشت 15 دقیقه می توانید صورت خود را بشویید. بهتر است این کار را با ملایمت و با آب ولرم انجام دهید.

ماسک صورت خانگی با ماست

ماسک ماست، جو دو سر و عسل از ترکیبات زیر تشکیل شده است:

  • ماست( ترجیحا ماست شیرین) به میزان 3 قاشق غذا خوری
  • جوی دو سر( بلغور) پخته شده یا پودر شده به میزان دو قاشق غذا خوری
  • عسل به میزان یک قاشق غذا خوری

در برخی موارد به ترکیب فوق در حدود یک قاشق غذا خوری آووکادو له شده نیز اضافه می کنند. در این حالت استفاده از ماست پرچرب ترجیح داده می شود. به علاوه در صورت اضافه کردن آووکادو، میزان جو مورد استفاده باید یک قاشق غذا خوری باشد. ترکیب حاصل، ماسک بسیار مناسبی برای پوست های خشک است. پس از استفاده از آن، پوست شما نرم و منعطف شده و رطوبت مورد نیاز خود را دریافت می کند.

ماسک ماست و آرد برنج

ترکیب حاصل از ماست و آرد برنج، به منظور آب رسانی و افزایش رطوبت پوست صورت و همین طور کاهش چربی های اضافه پوست صورت مناسب است.

ماسک صورت خانگی با ماست

مواد تشکیل دهنده ماسک ماست و آرد برنج:

  • یک قاشق چای خوری ماست
  • یک قاشق چای خوری آرد برنج
  • یک دوم قاشق چای خوری زردچوبه
  • یک چهارم قاشق چای خوری روغن زیتون

این ماسک را به مدت 15 تا 20 دقیقه بر روی پوست صورت خود قرار دهید و سپس با آب سرد شست و شو دهید. توجه داشته باشید که در صورت نیاز می توانید مواد ذکر شده در بالا را با همان نسبت افزایش دهید.

ماسک صورت ماست و آب لیمو

بدون شک یکی از موثر ترین روش ها برای افزایش شفافیت پوست صورت استفاده از ماسکی حاوی آب لیمو است. آب لیمو ترکیبی سرشار از ویتامین C است و بر روی پوست صورت تاثیرات شگرفی می گذارد. افزایش شادابی و شفافیت پوست، جوان سازی پوست، کاهش آکنه ها و لکه ها و مواردی از این قبیل، نمونه هایی از فواید استفاده از ماسک های حاوی آب لیمو می باشد.

به منظور ساخت این ماسک باید ترکیبات زیر را با نسبت ذکر شده با هم ترکیب کنید. به منظور غنی سازی ماسک می توانید از آب مرکباتی نظیر پرتقال نیز در ماسک خود استفاده کنید. این ماسک را به مدت 20 دقیقه بر روی پوست صورت خود قرار داده و سپس بشویید.

ماسک صورت خانگی با ماست

مواد سازنده ماسک ماست و آب لیمو به شکل زیر است:

  • سه قاشق غذا خوری ماست
  • یک دوم قاشق غذا خوری آب لیمو
  • یک قاشق غذا خوری آب مرکبات

به منظور ساخت یکی از ماسک های حاوی ماست و آب لیمو که به صورت ویژه برای رفع آکنه مورد استفاده قرار می گیرد، از عسل و سماق نیز در ترکیب آن استفاده می شود. این ماسک بر روی رشد باکتری هایی که مسئول تولید جوش های سرسیاه یا جوش های معمولی هستند اثر می گذارد و مانع از تکثیر آن ها می شود. مدت زمان لازم برای قرار گیری این ماسک ها بر روی صورت 10 تا 15 دقیقه است.

مواد سازنده ماسک مخصوص رفع آکنه:

  • یک قاشق غذا خوری ماست
  • یک قاشق غذا خورری عسل
  • یک قاشق غذا خوری آب لیمو
  • یک قاشق غذا خوری پودر سماق

ماسک ماست و خیار خرد شده

یکی از ماسک های مناسب برای پوست های آسیب دیده، استفاده از خیار خرد شده در ترکیب با ماست است. اگر برای مدت طولانی در معرض نور خورشید قرار گرفته اید و سوختگی و لکه های پوستی در اثر نور خورشید بر روی صورت شما ایجاد شده است، استفاده از این ماسک می تواند در رفع این مشکلات به شما کمک کند.

ماسک صورت خانگی با ماست

مواد تشکیل دهنده ماسک حاوی ماست و خیار برای پوست های آسیب دیده:

  • یک استکان ماست پر چرب
  • یک چهارم لیوان خیار خرده شده( ترجیحا بدون پوست)
  • یک قاشق غذا خوری آلوئه ورا ( ژل یا عصاره آلوئه ورا)
  • یک قاشق غذا خوری عسل
  • یک چهارم قاشق غذا خوری روغن بابونه

توجه داشته باشید که ماست و خیار مورد استفاده باید به یک میزان به ماسک اضافه شوند. مواد حاصل پس از ترکیب به صورت خمیر در می آیند. اگر ترکیب به دست آمده بیش از حد شل است، با آبکش یا پارچه، آب آن را بگیرید. این مواد را به مدت 15 دقیقه بر روی صورت خود نهاده و سپس بشویید.

 

ماسک ماست، عدس و پوست پرتقال

استفاده از عدس و عصاره پرتقال در ترکیب با ماست، ماسکی مناسب برای افزایش شادابی و درخشندگی پوست صورت است. به این منظور باید عدس و پوست پرتقال را به طور کامل در دستگاه خرد کرده تا کاملا آسیاب شود. سپس ترکیب حاصل را با ماست مخلوط کنید. تمام سطح پوست صورت خود را به طور کامل به ماسک آغشته کنید و پس از 15 دقیقه بشویید.

ماسک صورت خانگی با ماست

مواد لازم برای ساخت ماسک ماست، عدس و پوست پرتقال:

  • یک چهارم لیوان ماست
  • دو قاشق غذا خوری عدس خرد شده
  • یک قاشق غذا خوری پوست پرتقال آسیاب شده

ماسک فوق پوستی نرم و شفاف برای شما به ارمغان می آورد. اما نکته قابل توجه در رابطه با این ماسک این است که در صورتی که پوست شما پوستی خشک است، اضافه کردن مقداری عسل به ترکیب فوق، اثرات آن را چند برابر خواهد کرد. توجه داشته باشید که نسبت های به کار رفته در ترکیبات ماسک فوق در صورت نیاز قابل تغییر است. در صورتی که پوست شما نسبت به این مقادیر حساسیت نشان داد، می توانید میزان ماست مورد استفاده در ترکیب را بیش تر کنید.

ماسک ماست و پودر کاکائو

اگر پوستی پیر و افتاده دارید، یا در اثر آلودگی هوا و نور خورشید پوستتان آسیب دیده است، استفاده از ترکیب ماست و کاکائو گزینه ای مناسب برای شما می باشد. این ماسک یکی از بهترین ماسک ها برای افزایش استحکام پوست صورت است. علاوه بر خاصیت سفت کنندگی این ماسک به طراوت و شفافیت هر چه بیش تر پوست صورت نیز کمک می کند.

ماسک صورت خانگی با ماست

ترکیبات ماسک ماست و پودر کاکائو به شکل زیر است:

  • چهار قاشق غذا خوری ماست
  • یک قاشق غذا خوری پودر کاکائو
  • یک قاشق غذا خوری عسل

این مواد را به خوبی ترکیب کنید و به مدت 20 دقیقه بر روی پوست صورت خود قرار دهید.

ماسک ماست و توت فرنگی

ترکیب ماست و توت فرنگی، ماسکی سرشار از ویتامین و مواد مغذی برای پوست صورت است. توت فرنگی به عنوان منبع ویتامین نه تنها پوست شما را تقویت می کند، بلکه بو بی نظیر آن، حس آرامش را برای شما به ارمغان می آورد. از جمله خواص این ماسک می توان به افزایش لطافت پوست، باز شدن منافذ پوست، تقویت پوست صورت، افزایش شفافیت و جوان سازی پوست و مواردی از این قبیل اشاره کرد.

ماسک صورت خانگی با ماست

برای ساخت این ماسک می توانید مواد زیر را با نسبت های بیان شده با هم ترکیب کنید.

  • چهار قاشق غذا خوری ماست
  • یک عدد توت فرنگی در سایز متوسط تا بزرگ

مواد فوق را با هم ترکیب کرده و به مدت 15 تا 20 دقیقه بر روی پوست خود قرار دهید. این ترکیب باید خمیر مانند و نرم باشد. از این ماسک علاوه بر تقویت پوست به منظور آرامش بخشی نیز استفاده می شود. ماسک ماست و توت فرنگی را علاوه بر پوست صورت بر روی گردن خود نیز می توانید قرار دهید.

فروشگاه اینترنتی ماتیک

مجموعه ماتیک دارای محصولات متنوع و اورجینال در زمینه لوازم آرایشی و بهداشتی می باشد، شعار مجموعه ” از انتخاب تا تحویل فقط با یک کلیک ” در جهت ارائه خدمات سریع به مشتریان می باشد، مجموعه آرایشی و بهداشتی ماتیک تنها مجموعه ای است که بعد از مشاوره دادن به مشتریان و ارسال کالا این امکان را به شما عزیزان می دهد که به نا به هر علتی از محصول راضی نبودید، محصول را پس گرفته و مبلع شما را عودت دهد.

شما عزیزان می توانید بهترین لوازم بهداشتی و آرایشی را با قیمت مناسب و کیفیت عالی را از فروشگاه اینترنتی ماتیک ،بخواهید