وکس گرانولی ( وکس عدسی)

وکس گرانولی ( وکس عدسی)

وکس گرانولی ( وکس عدسی)

امروزه دستگاه ها و روش های گوناگونی برای حذف مو های زائد بدن مورد استفاده قرار می گیرد. برای استفاده از گروهی از آن ها نیاز به حضور در سالن های آرایشی و کمک گرفتن از فرد حرفه ای در این زمینه است. در حالی که برخی از روش ها را می توان به راحتی در منزل انجام داد.

وکس یا موم یکی از رایج ترین روش های اپیلاسیون در سالن های آرایشی و منازل است. این وکس ها در ابتدا به صورت جامد هستند و در شکل ها و طرح های متنوع به فروش می رسند. برای استفاده از موم و وکس باید آن ها را حرارت داده تا از حالت جامد به نیمه جامد یا مایع تبدیل شوند. برند های مختلفی وکس و موم ها را تولید و عرضه می کنند که هر یک ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند. در ادامه یکی از محبوب ترین وکس ها و ویژگی های آن را به شما معرفی می کنیم.

وکس گرانولی چیست؟

موم یا وکس گرانولی، گروهی از وکس های پرکاربرد در سالن های آرایشی و حتی منازل هستند. این وکس ها به منظور اپیلاسیون مو های زائد بدن مورد استفاده قرار می گیرند. تمامی مو های زائد به طور کامل و از ریشه به کمک این وکس قابل زدودن است. این محصول در رنگ ها و بو های متنوع موجود است. شکل ظاهری این وکس ها شبیه عدس یا مروارید است.

وکس عدسی و وکس مرواریدی نام های دیگری هستند که به صورت جایگزین با وکس گرانولی به کار می رود. علت این نام گذاری نیز ظاهر دانه ای و عدس مانند این وکس ها است. در ساخت این وکس ها از ترکیبات گیاهی و معدنی فراوانی استفاده شده است. به این صورت استفاده از آن ها هیچ گونه خطر و حساسیتی برای فرد ایجاد نخواهد کرد.

خاصیت چسبندگی این موم ها بسیار بالا است اما به منظور عملکرد بهتر آن ها توصیه می شود قبل از استفاده از آن ها، پوست بدن را به کمک شامپو یا صابون از هر گونه چربی تمیز کنید، سپس وکس را بر روی آن قرار دهید. به این شکل اثر گذاری وکس بر روی ریشه مو ها بهتر خواهد بود و به راحتی می تواند آن ها را سست کند. پس از استفاده از این وکس ها بر خلاف سایر موارد مشابه، پوست دچار التهاب نمی شود و ظاهری شفاف به دست می آورد.

وکس گرانولی ( وکس عدسی)

مزایا استفاده از وکس گرانولی در مقایسه با سایر وکس ها

یکی از مهم ترین فواید استفاده از موم یا وکس گرانولی در مقایسه با سایر موم ها، سخت بودن آن است. به این صورت پس از استفاده از موم ها، مانند روش های قدیمی تر اپیلاسیون نیازی به استفاده از پارچه یا پد اپیلاسیون نیست. ساختار این وکس به صورتی است که به صورت لایه ای بر روی پوست قرار می گیرد و به همان صورت نیز قابل جدا شدن است.

نکته دیگر در رابطه با این وکس ها، دانه دانه بودن آن هاست. این ویژگی باعث می شود در هر بار استفاده فقط میزان مورد نیاز را جدا کرده و حرارت دهید. به این صورت از هدر رفتن موم عدسی جلوگیری می شود.

بخوانید درباره : چرابايد از وكس صورت استفاده كنيم؟

این وکس ها قادر به جدا کردن موهایی با قطر های ضخیم نیز هستند و تمامی مو های زائد را از ریشه جدا می کنند. به این شکل فاصله زمانی میان رویش مجدد مو ها طولانی تر می شود. این موضوع باعث کاهش دفعات مورد نیاز برای اپیلاسیون می شود و به این صورت مقرون به صرفه تر خواهد بود.

وکس گرانولی ( وکس عدسی)

نکته قابل توجه

نکته قابل توجه و در واقع عامل برتری این وکس های گرانولی نسبت به سایر وکس ها، قدرت لایه برداری آن ها است. در واقع به کمک استفاده از این وکس ها بر روی پوست بدن، علاوه بر موزدایی، لایه برداری نیز انجام می شود و پوست را صاف و نرم می کند.

وکس عدسی یا گرانولی محصولی پر کاربرد برای انواع پوست ها به خصوص پوست های حساس است. زیرا در ساخت این محصول هیچ گونه ماده حساسیت زایی به کار نرفته است و به راحتی تمامی مو ها با هر ضخامتی مانند مو های کرک مانند و پرز ها یا مو های بسیار ضخیم را به راحتی از سطح پوست جدا می کند.

به علاوه این وکس ها بر خلاف سایر وکس ها پوست بدن را از چربی های اضافه پاک کرده و از رشد باکتری ها و به دنبال آن ایجاد جوش های پوستی جلوگیری می کند.

نکته قابل توجه در رابطه با وکس گرانولی و علت محبوبیت آن در میان مصرف کنندگان، قابلیت استفاده آسان از آن ها در منازل است. در واقع اپیلاسیون به واسطه این وکس ها نیاز به هیچ حرفه خاصی ندارد و تمامی افراد صرفا با مطالعه دستورالعمل استفاده از محصول به راحتی می توانند در منزل از آن استفاده کنند. این موم ها هم برای آقایان و هم خانم ها قابل استفاده می باشد.

نحوه استفاده از وکس گرانولی

برای استفاده از موم عدسی بهتر است قبل از هر چیز پوست خود را تمیز کنید و سپس خشک کنید تا هیچ گونه آلودگی، چربی و زخمی بر روی پوست نباشد. برای گرم کردن وکس نیز می توانید از دستگاه های مخصوص این کار استفاده کنید. در صورتی که دستگاه را در اختیار ندارید، می توانید مقدار مشخصی از وکس را در قابلمه ای کوچک حرارت دهید.

این کار را تا جایی ادامه دهید که وکس شما حالت نیمه جامد و ژله ای پیدا کند. توجه داشته باشید که این وکس نیازی به دریافت حرارت زیاد ندارد. درواقع نباید وکس شما بیش از حد شل شود و حالت روان و مایع داشته باشد.

پس از حرارت دادن وکس گرانولی، به کمک یک قاشقک وکس را بر روی سطح پوست پخش کنید. پس از خشک شدن آن، لایه مورد نظر را در خلاف جهت رویش مو از سطح پوست جدا کنید.

وکس گرانولی ( وکس عدسی)

در استفاده از وکس گرانولی باید به چه نکاتی توجه کرد؟

  1. نکته اول در رابطه با استفاده از وکس، توجه به ضخامت لایه قرار گرفته بر روی سطح پوست است. نیازی به قرار دادن حجم زیادی از وکس بر روی سطح مشخصی از پوست نیست. یک لایه نازک از وکس نیز به راحتی می تواند عملکرد مناسبی داشته باشد. به علاوه، هر چه این لایه نازک تر باشد، جدا کردن آن از سطح پوست نیز راحت تر خواهد بود.
  2. نکته دیگر در رابطه با وکس عدسی، اثر بهتر آن ها بر طول مشخصی از مو ها است. اگرچه این وکس ها بر مو هایی با طول و ضخامت گوناگون اثر گذار هستند، اما اگر طول مو ها حداقل 6 میلی متر باشد، وکس ها عملکرد بهتری خواهند داشت. در سوی دیگر موهای بسیار بلند نیز ممکن است در طول اپیلاسیون شکسته شوند و به خوبی از ریشه جدا نشود.
  3. برای جدا کردن وکس از روی سطح پوست باید آن را به سرعت و در خلاف جهت ریشه مو بکشید. عملکرد سریع در کشیدن و جدا کردن وکس نه تنها به جدا شدن بهتر مو ها کمک می کند، بلکه باعث می شود درد کمتری را احساس کنید.
  4. در صورتی که می خواهید از پد برای کشیدن وکس ها استفاده کنید، به طول پد توجه کنید. جدا کردن قسمت های کوچک باقی مانده از وکس کمی سخت است. به همین دلیل پد مورد استفاده باید متناسب با سایز لایه قرار گرفته بر روی پوست باشد.

فروشگاه اینترنتی ماتیک

مجموعه ماتیک دارای محصولات متنوع و اورجینال در زمینه لوازم آرایشی و بهداشتی می باشد، شعار مجموعه ” از انتخاب تا تحویل فقط با یک کلیک ” در جهت ارائه خدمات سریع به مشتریان می باشد، مجموعه آرایشی و بهداشتی ماتیک تنها مجموعه ای است که بعد از مشاوره دادن به مشتریان و ارسال کالا این امکان را به شما عزیزان می دهد که به نا به هر علتی از محصول راضی نبودید، محصول را پس گرفته و مبلع شما را عودت دهد.

شما عزیزان می توانید بهترین لوازم بهداشتی و آرایشی را با قیمت مناسب و کیفیت عالی را از فروشگاه اینترنتی ماتیک ،بخواهید.