راهنمای خرید رنگ مو

راهنمای خرید رنگ مو

در گذشته بیشتر استفاده از رنگ‌موها برای بانوان بود و کمتر در بین آقایان رواج داشت. اما با گذشت زمان و جا افتادن این موضوع که موی سر یکی از مواردی است که بسیار در زیبایی انسان تاثیر گذار است؛ رنگ کردن مو برای آقایان و بانوان رواج یافت. تقریبا همه‌ی خانم‌ها برای اینکه به زیبایی خود بیافزایند از رنگ مو استفاده می‌کنند. تنوع زیاد در انواع رنگ مو پاسخگوی هر نوع سلیقه‌ای است اما این تنوع ممکن است شما را دچار سردرگمی کند؛ زیرا انتخاب رنگ موی مناسب در میان این تنوع، کار سختی خواهد بود. در ادامه این مقاله از وبسایت ماتیک قصد داریم نکات خرید رنگ مو را شرح داده تا یک راهنمای خرید رنگ مو ارائه کرده باشیم. جهت انتخاب بهترین رنگ مو تا پایان مقاله را مطالعه نمایید.

رنگ موی خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

قبل از اینکه درباره راهنمای خرید رنگ مو صحبت کنیم بهتر است بدانید اصلا رنگ موی خوب چه ویژگی‌هایی دارد. موارد زیادی می‌توان برای رنگ موهای مرغوب معرفی کرد که مهم‌ترین آن‌ها عبارت است از:

  • ماندگاری بالا

از اصلی‌ترین ویژگی‌های یک رنگ موی خوب ماندگاری بالای آن است. باتوجه به زمانی که برای انتخاب رنگ مو و رنگ کردن مویتان صرف می‌کنید، بهتر است رنگ استفاده شده ماندگاری بالایی داشته باشد؛ البته دقت داشته باشید که ماندگاری رنگ به جنس مو، نحوه رنگ کردن و غیره نیز بستگی دارد اما جنس رنگ نیز تاثیر زیادی دارد. لازم به ذکر است که رنگ موهایی که به عنوان رنگ موی موقت در بازار عرضه می‌شوند از این ویژگی مستثنی می‌شوند.

  • کیفیت رنگ

کیفیت محصول عرضه شده نیز جزو ویژگی‌های اصلی دیگر رنگ مو است. مواردی چون براق بودن رنگ و یا اینکه رنگ محصول دقیقا همان رنگی باشد که روی جعبه مشخص شده است، نشان‌دهنده کیفیت بالای محصول هستند.

  • عدم آسیب زدن به موها

مهم‌ترین مسئله‌ای که هر فردی باید به آن دقت کند سلامتی است. با توجه به اهمیتی که برای موها نیز در ابتدا توضیح دادیم حفظ سلامت موها باید در اولویت باشد. رنگ موی خوب حتما از ترکیباتی تشکیل شده است که به سلامت موها آسیب نمی‌رساند. حتی اگر رنگ موی عرضه شده بهترین کیفیت را داشته باشد اما ترکیبات آن به سلامت مو آسیب بزند، ارزش خرید کردن ندارد.

نکات خرید رنگ مو

هنگام خرید رنگ مو به این نکات توجه کنید

قبل از اینکه رنگ مو بخرید حتما به نکاتی باید توجه کنید تا بتوانید بهترین رنگ را برای خودتان انتخاب نمایید. این نکات عبارت‌اند از:

  • هدفتان باید مشخص باشد

بهتر است مطمئن باشید که به چه دلیلی قصد دارید موهایتان را رنگ کنید. این یکی دیگر از موارد دیگر برای راهنمای خرید رنگ مو است. به عبارتی ممکن است فردی برای پوشاندن موهای سفید قصد رنگ کردن داشته باشد و یا فردی صرفا برای زیبایی بیشتر این کار را بخواهد انجام دهد. اینکه بدانید قصدتان از اینکار چیست بهتر می‌توانید خرید خود را انجام دهید. به عنوان مثال کسی که برای پوشاندن موی سفید می‌خواهد رنگ بخرد باید رنگ پررنگ‌تری را انتخاب کند.

  • اندازه موها

یکی دیگر از راهنمای خرید رنگ مو توجه به اندازه موهای خودتان است. اگر موی شما کوتاه باشد بعضی از رنگ‌ها مانند هایلایت‌هایی که روشن است مناسب موی شما نیستند. معمولا افرادی که دارای موهای بلندتر هستند، رنگ‌های متنوع‌تری را می‌توانند انتخاب کنند. عدم توجه به این قضیه ممکن است نتیجه نهایی که انتظار دارید را رقم نزند.

  • شکل و جنس مو

به طور کلی موهایی که صاف هستند رنگ‌پذیری بهتری نسبت به موهای فر دارند. در زمان خرید دقت داشته باشید که رنگ انتخابی شما آیا با حالت موهایتان ظاهر خوبی رقم خواهد زد یا خیر؟ پیشنهاد می‌شود ابتدا دیگر معیارها را برای خرید بررسی کنید و در گام آخر به حالت موهایتان توجه نمایید؛ زیرا اولویت این مسئله کمتر است.

  • مقدار PH که در رنگ وجود دارد

به منظور حفظ سلامت موهایتان حتما باید دقت کنید که مقدارph  موجود در رنگ مو چقدر است. میزان عادی PH باید در بازه 5/4 تا 5/5 باشد تا آبرسانی مناسب و انعطاف موها حفظ شود؛ در غیراینصورت موهایتان از لحاظ انعطاف دچار مشکل خواهد شد.

  • رنگ پوست

از جمله مواردی که باید در خرید رنگ مو به آن توجه شود، رنگ پوست خودتان است. سعی کنید رنگی انتخاب نمایید که با رنگ پوست خودتان همخوانی داشته باشد. رنگ مو بیشترین تاثیر را روی چهره افراد دارد؛ از این‌رو لازم است تا رنگ مو به تناسب رنگ پوست شما انتخاب شود؛ زیرا ممکن است انتخاب نادرست چهره شما را پیرتر و یا گرفته کند. به طور کلی رنگ‌هایی مثل طلایی، آجری، بادامی، شرابی و… مناسب پوست‌هایی با رنگ تیره هستند. رنگ‌هایی همانند صدفی، خاکستری، دودی و… نیز بیشتر به افرادی با پوست روشن توصیه می‌شود.

  • عدم اعتماد به رنگ جعبه

رنگ موها معمولا تصویری از رنگ را روی جعبه قرار می‌دهند تا در انتخاب به شما کمک کنند. لازم است شما صرفا به رنگ روی جعبه اکتفا نکرده و حتما از رنگ مورد نظر مطمئن شوید. دقت داشته باشید که عواملی چون رنگ موی طبیعی شما نیز روی نتیجه نهایی اثر می‌گذارد؛ پس حتما این مسئله را مورد توجه قرار دهید.

  • استانداردهای بهداشتی

مهم است که رنگ مویی که شما قصد خرید آن را دارید، حتما استانداردهای بهداشتی را داشته باشد؛ زیرا همانطور که اشاره شد، سلامت موها بسیار اهمیت دارد. به هنگام خرید رنگ مو حتما دقت کنید که از لحاظ بهداشتی محصول مورد نظر شما تایید شده باشد.

ضمنا باید به ترکیبات کالا نیز توجه کنید تا بدانید رنگ موی مدنظرتان از چه موادی تشکیل شده است. این مسئله به شما کمک می‌کند انتخابی مطمئن داشته باشید؛ برای مثال استفاده از رنگ مو تا حدی موها را خشک می‌کند. بهتر است رنگ مویی که شما می‌خرید مقداری نرم‌کننده نیز داشته باشد. توجه به این مسئله همانند استفاده از رنگ مو طبیعی بر سلامت موهای شما تاثیر بسزایی دارد.

استانداردهای بهداشتی رنگ مو

  • ضخیم بودن یا نبودن موها

از جمله موارد دیگر در راهنمای خرید رنگ مو توجه به میزان ضخامت موها است. هر چقدر موی شما ضخیم‌تر باشد باید زمان بیشتری برای رنگ شدن موهایتان صرف کنید. همچنین مقدار رنگی که باید استفاده کنید نیز بیشتر خواهد بود.

  • سن

به یاد داشته باشید که در خرید رنگ مو باید به سن خودتان نیز توجه کنید. معمولا هر چقدر سن بالاتر برود، رنگ‌های تیره‌تر مناسب‌تر خواهند بود؛ زیرا داشتن رنگ روشن برای موها باعث می‌شود چروک‌های صورت بیشتر دیده شوند. رنگ‌های ملایم را بیشتر برای افراد مسن‌تر پیشنهاد می‌کنند.

دیگر نکات خرید رنگ مو

برای خرید رنگ مو می‌توان موارد زیادی را مطرح کرد تا خریدی مطمئن را تجربه کنید. علاوه بر نکاتی که گفته شد می‌توان به این مسائل نیز اشاره کرد:

  • سلامت موها
  • نوع شغلتان
  • رنگ چشم‌ها
  • خرید واریاسیون
  • خرید اکسیدان
  • و غیره

جمع‌بندی و نتیجه‌گیری

شکل و رنگ مو تاثیر زیادی در زیبایی ظاهر افراد دارد. وجود رنگ‌های متنوع برای مو باعث شده است تا هر کسی بتواند چهره خود را زیباتر نماید. انتخاب رنگ موی مناسب به این امر کمک می‌کند. در این مقاله نکات خرید رنگ مو را به صورت کامل بیان کردیم. از موارد مطرح شده می‌توانید به عنوان راهنمای خرید رنگ مو استفاده نمایید. در صورتی که شما به هنگام خرید رنگ مو با نکته‌ی مهمی مواجه شده‌اید و یا تجربه‌ای از خرید رنگ مو مناسب دارید، آن را در کامنت با همه به اشتراک بگذارید.