معرفی انواع رنگ مو های دکلره و بدون دکلره

معرفی انواع رنگ مو های دکلره و بدون دکلره

معرفی انواع رنگ مو های دکلره و بدون دکلره

سفیدی مو یکی از مهم ترین دلایل روی آوردن افراد به سمت رنگ کردن مو سر است. سفیدی مو در نتیجه افزایش سن یا در سنین پایین به دلایل ژنتیکی ایجاد می شود. این موضوع باعث بروز ظاهری پیر تر و فرسوده تر در خانم ها و آقایان می شود. به همین دلیل امروزه بر خلاف گذشته خانم ها و به همان میزان آقایان نیز برای رفع سفیدی مو های خود از رنگ های طبیعی یا شیمیایی استفاده می کنند.-انواع رنگ مو های دکلره و بدون دکلره

اما رفع سفیدی تنها دلیل رنگ کردن مو سر نیست. بسیاری از افراد به دنبال ایجاد تغییر در ظاهر خود هستند. رنگ مو، خصوصا تغییر رنگ مو تیره به روشن تغییرات فراوانی در چهره فرد ایجاد می کند. استفاده از رنگ مو روشن، پوست صورت را روشن تر و شاداب تر نشان می دهد.

انواع رنگ مو های دکلره و بدون دکلره

موارد بیان شده تنها نمونه هایی از دلایل استفاده از رنگ مو ها توسط خانم ها و آقایان است. اما برای استفاده از برخی رنگ مو ها و اثر گذاری آن بر مو سر، نیاز به استفاده از ترکیبات خاصی نظیر اکسیدان است. علاوه بر این، پایه مو برای برخی از مو ها باید بی رنگ و به اصطلاح دکلره شده باشد، در حالی که برخی دیگر را بدون انجام فرایند دکلره نیز می توان رنگ کرد. در ادامه در رابطه با نحوه رنگ کردن مو های دکلره و بدون دکلره و مزایا و معایب هر یک بیشتر صحبت خواهیم کرد. علاوه بر این یکی از پر طرفدار ترین رنگ مو ها و ترکیبات لازم برای تهیه آن را به شما معرفی می کنیم.

رنگ مو دکلره

بسیاری از افراد در طول زندگی خود حداقل یک بار به سراغ تغییر رنگ مو سر خود می روند. امروزه خانم ها بیش تر به دنبال تغییر رنگ مو خود به رنگ های روشن از جمله رنگ مو بلوند دودی، رنگ مو بلوند عسلی، رنگ مو مرجانی، رنگ مو کاراملی و سایر رنگ های مشابه با زمینه روشن هستند. علاوه بر رنگ های فوق، رنگ مو های فانتزی نیز اخیرا طرفداران زیادی خصوصا در میان جوانان و نوجوانان پیدا کرده است.

تمامی موارد بیان شده در بالا برای قرار گیری بر روی مو ها، خصوصا مو های تیره، به استفاده از موادی جهت تغییر رنگ زمینه ای مو یا بی رنگ کردن مو نیاز دارند. دکلره نام فرایندی است که به واسطه آن، تغییراتی در پایه مو ایجاد می شود. به کمک این تغییرات می توان مو را به رنگ دلخواه در آورد. در واقع دکلره به تاثیر پذیری هر چه بهتر مو سر در برابر رنگ مو های روشن کمک می کند.-انواع رنگ مو های دکلره و بدون دکلره

انواع رنگ مو های دکلره و بدون دکلره

دکلره چیست؟

دکلره در واقع بی رنگ کردن پایه مو سر به واسطه اثر مواد شیمیایی تشکیل دهنده آن بر ساقه مو است. مو سر انسان در حالت طبیعی دارای سه پیگمنت یا رنگ دانه است. این رنگ دانه ها به ترتیب آبی، قرمز و زرد هستند. تمرکز بیشتر و غالب بودن هر یک از این رنگ دانه ها نسبت به دیگری، رنگ مو را به همان سمت می کشاند.

دکلره بر روی این رنگ دانه ها اثر می گذارد و باعث ایجاد تغییراتی در ماهیت آن ها می شود. به این صورت پایه مو سر روشن یا به اصطلاح بی رنگ شده و آماده پذیرش رنگ مو های روشن یا رنگ های فانتزی می شود. بنابراین اگر به دنبال تغییر رنگ مو سر خود به رنگ روشن هستید، گام نخست، دکلره کردن مو سر است.

انواع رنگ مو های دکلره و بدون دکلره

رنگ مو بدون دکلره

دکلره علی رغم تاثیر شگفت انگیزی که در تغییر رنگ مو سر دارد، عوارض زیادی نیز در پیش دارد. در ادامه برخی از این عوارض را به شما معرفی خواهیم کرد.

  • از بین رفتن رطوبت مو سر : فرایند بی رنگ شدن و تغییر ساختار رنگ دانه ها که به واسطه مواد شیمیایی سازنده دکلره ایجاد می شود، همگی برای عملکرد خود نیازمند رطوبت هستند. این فرایند رطوبت مورد نیاز خود را از مو دریافت می کند و به این صورت ساختار مو را به شدت خشک و شکننده می کند.
  • سوختگی پوست سر: تماس مستقیم مواد دکلره با کف سر باعث سوختگی پوست سر می شود. این سوختگی در پوست سر، احساس خارش، سوزش و سایر التهابات پوستی را با خود به همراه خواهد داشت و در مواردی نیز باعث ریزش مو می شود.
  • ظاهر مواج و بد حالت مو سر : مو سر به واسطه اثرات دکلره به شدت خشک و شکننده می شود. این خشکی بیش از حد ظاهر مو را به هم می ریزد و باعث پف شدن مو ها و گره خوردن آن ها شود. به طور کلی دکلره ماهیت و ساختار مو ها را به هم می ریزد.

تمامی موارد ذکر شده در بالا نمونه هایی از عوارض و اثرات مخرب دکلره کردن مو سر است. هرچه مدت زمان قرارگیری مواد دکلره بر روی مو سر بیش تر باشد، عوارض آن نیز شدید تر می شود. به همین دلیل بسیاری از افراد برای رنگ کردن مو خود، هرگز از دکلره استفاده نمی کنند. برای رنگ کردن مو بدون دکلره باید از ترکیبات رنگ مو و اکسیدان با درصد متناسب با رنگ مورد نظر استفاده کنید. هر درصد برای طیف رنگی از تیره تا روشن مناسب است.

بخوانید در رابطه با: آیا فواید استفاده از لوازم آرایش ارگانیک میدانید؟

رنگ مو روشن بدون دکلره

همان طور که در بالا ذکر کردیم، برای رنگ کردن مو بدون دکلره باید از ترکیبات خاص اکسیدان و رنگ مو استفاده کرد. اکسیدان ماده ای است که تا حدی می تواند نقش دکلره را در رنگ پذیری بیشتر مو ها اجرا کند. اکسیدان حاوی پر اکسید هیدروژن است. این ماده نیز به ساختار های سازنده مو نفوذ می کند و به رنگ پذیری بهتر مو، نفوذ بیشتر رنگ و دوام طولانی تر آن کمک می کند.

انواع اکسیدان ها و کاربرد آن ها

اکسیدان ها در سه شماره موجود هستند که هر یک دارای درصد مخصوصی می باشند. با توجه به درصد اکسیدان، آن ها را برای ایجاد طیف مختلفی از رنگ ها استفاده می کنند. برای روشن کردن مو ها بدون دکلره بهتر است از اکسیدان شماره 2 یا همان اکسیدان 9 درصد استفاده کنید. به این اکسیدان اکسیدان ولوم 30 نیز می گویند.

اکسیدان 12 درصد یا اکسیدان ولوم 40 نیز خاصیت روشن کنندگی بسیار زیادی دارد. اما این اکسیدان نباید با هدف دکلره کردن مورد استفاده قرارگیرد. زیرا باعث ایجاد آسیب های جدی به مو سر می شود. اگر می خواهید مو های خود را تا سه درجه روشن کنید می توانید از اکسیدان شماره 2 استفاده کنید. به کمک اکسیدان شماره سه یا 12 درصد نیز می توانید مو خود را تا 4 یا 5 درجه روشن کنید.

اگر بر روی تیوب رنگ، عبارت1:2 دیده می شود به معنای استفاده از یک تیوب رنگ با اکسیدانی به میزان دو برابر حجم تیوب است. در صورتی که عبارت 1:1 نوشته شده باشد، حجم مورد استفاده از اکسیدان باید به اندازه تیوب رنگ باشد.

توجه داشته باشید که میزان اکسیدان مورد استفاده باید با رنگ مورد نظر و همین طور جنس مو متناسب باشد. در صورتی که میزان اکسیدان کم باشد، مقاومت مو سر در برابر رنگ پذیری بیشتر می شود. در سوی دیگر نیز، میزان بالای اکسیدان باعث بیش از حد روشن شدن رنگ مو می شود.

رنگ مو نسکافه ای بدون دکلره

یکی از پر طرفدار ترین رنگ موها، رنگ مو نسکافه ای است. اگر برای استفاده از این رنگ مو از دکلره استفاده کنید، طیفی از رنگ های نسکافه ای را می توانید ایجاد کنید. اما اگر به دنبال ایجاد رنگ مو نسکافه ای بدون دکلره هستید، باید از رنگی با پایه 8 و اکسیدان 9 درصد استفاده کنید. به این منظور باید رنگ مو کاپوچینو پایه 8 را با رنگ مو بلوند نسکافه ای شماره 6 به همراه واریانس نقره ای و اکسیدان 9 درصد ترکیب کنید.

توجه داشته باشید که رنگ مو نسکافه ای بیش تر توناژ دودی دارد و به هیچ عنوان توناژ قرمز ندارد. در ادامه نحوه ترکیب مواد لازم برای ساخت سه نوع رنگ مو نسکافه ای در ترکیب با طیف دیگری از رنگ ها را بیان می کنیم.

انواع رنگ مو های دکلره و بدون دکلره

  • رنگ مو نسکافه ای زیتونی بدون دکلره

_ رنگ شیری نسکافه ای پایه 8

_ رنگ بلوند زیتونی متوسط 7/7

_ میزان کمی واریانس نقره ای

_ اکسیدان 9 درصد

انواع رنگ مو های دکلره و بدون دکلره

  • رنگ مو نسکافه ای عسلی بدون دکلره

_ نصف تیوپ رنگ مو عسلی پایه 7

_ رنگ مو نسکافه ای پایه 8

_ کمتر از نصف تیوپ رنگ مو بلوند دودی

_ مقداری واریانس نقره ای

_ اکسیدان 9 درصد

انواع رنگ مو های دکلره و بدون دکلره

  • رنگ مو نسکافه ای دودی بدون دکلره

_  رنگ مو نسکافه ای روشن 8/8

_ رنگ مو بلوند دودی 1/8

_ نصف تیوپ رنگ مو شیری شکلاتی 8/7

_  واریانس نقره ای

_ اکسیدان 9 درصد

انواع رنگ مو های دکلره و بدون دکلره

فروشگاه اینترنتی ماتیک

مجموعه ماتیک دارای محصولات متنوع و اورجینال در زمینه لوازم آرایشی و بهداشتی می باشد، شعار مجموعه ” از انتخاب تا تحویل فقط با یک کلیک ” در جهت ارائه خدمات سریع به مشتریان می باشد، مجموعه آرایشی و بهداشتی ماتیک تنها مجموعه ای است که بعد از مشاوره دادن به مشتریان و ارسال کالا این امکان را به شما عزیزان می دهد که به نا به هر علتی از محصول راضی نبودید، محصول را پس گرفته و مبلع شما را عودت دهد.

شما عزیزان می توانید بهترین لوازم بهداشتی و آرایشی را با قیمت مناسب و کیفیت عالی را از فروشگاه اینترنتی ماتیک ،بخواهید.